Dydaktyka - maj

 TEMATYKA ZAJĘĆ DYDAKTCZNO- WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZYCH NA MIESIĄC MAJ:

 

I TYDZIEŃ  „JAKA JEST ZIEMIA?”

 

·         Poznanie znaczenia ziemi jako żywicielki ludzi, zwierząt i roślin,

·         Rozumienie konieczności ochrony przyrody

·         Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów i porównywania ich liczebności,

·         Doskonalenie umiejętności gry na prostych instrumentach perkusyjnych,

·         Poznanie zasad segregacji odpadów,

·         Nabywanie doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowych technik- orgiami płaskie z koła,

·         Budzenie zainteresowania otaczającym światem.

 

 

Tematyka zajęć:

  • „Kto potrzebuje ziemi?’
  • „Narzędzia do pracy w ogródku”
  • „Segregowanie śmieci”
  • „Czerwone biedronki”
  • „Podróż dookoła świata”

 

 

Wiersz „Mała biedronka” A. Widzowskiej- Pasiak

Przyfrunęła prosto z nieba,

biedroneczka z kromką chleba.

Pszczółki zjadły po okruszku,

ślimak głaskał się po brzuszku.

Stworki wyszły ze swej norki.

Może ktoś zje muchomorki?

 

Takie grzybki są trujące!

Przypomniało się biedronce.

Kto policzy mi kropeczki?

Temu pyszne dam bułeczki.

Fruń, biedronko do słoneczka

Nie zapomnij o bułeczkach!

 

 

II  TYDZIEŃ  „MALI ARTYŚCI”

 

  • Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi kilkuzdaniowych,
  • Poznanie roli i specyfiki zawodu artysty malarza oraz  pracy rzeźbiarza,
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów według określonej cechy, koloru, kształtu i przeznaczenia,
  • Rozwijanie zainteresowań plastycznych dzieci,
  • Doskonalenie sprawności manualnej.

 

Tematyka zajęć:

  • „Kto to jest artysta?”
  • „Matematyczne dywaniki”
  • „W przedszkolnym teatrze”
  • „Magiczne obrazki”
  • „W pracowni rzeźbiarza”

 

 

 

 

III  TYDZIEŃ  „KWIATKI DLA MAMY”

 

·         Rozwijanie więzi emocjonalnych z rodziną,

·         Rozwijanie umiejętności liczenia,

·         Doskonalenie umiejętności właściwego posługiwania się przyimkami określającymi położenie przedmiotów,

·         Kształtowanie umiejętności przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej,

·         Doskonalenie sprawności palców rąk,

·         Rozwijanie ekspresji twórczej.

 

Tematyka zajęć:

  • „Niespodzianka dla mamy”
  • „Święto mamy”
  • „Portret mamy”
  • „W kwiaciarni”
  • „Laurka dla mamy"

 

Wiersz „Dzień Matki” B. Formy


Piękne kwiaty w moim ogrodzie
kwitną dzisiaj od rana.


Wspaniały bukiet przez nas zrobiony
dostanie kochana mama.


Stokrotki, konwalie, róże, żonkile,
bratki, bez, bławatki


w olbrzymim wazonie świeże, pachnące,
będą na Święto Matki.

 

 

TYDZIEŃ IV „NA WIEJSKIM PODWÓRKU”

 

  • Utrwalenie nazw zwierząt żyjących w gospodarstwie wiejskim,
  • Wdrażanie do konstruowania prostych gier planszowych,
  • Rozumienie konieczności dbania o zwierzęta i właściwego ich traktowania,
  • Wpajanie zasad zdrowej rywalizacji.

 

Tematyka zajęć:

  • „Podwórze”
  • „Wyprawa Jasia i Małgosi”
  • „Co nam dają zwierzęta”
  • „Wiejskie zwierzęta małe i duże”
  • „Co wiemy o zwierzętach z wiejskiego podwórka”

 


Wiersz „Dwa kaczorki” U. Kozłowskiej

Dwa kaczorki przez dzień cały
Wszystkim wkoło dokuczały
Kotka z płotka przegoniły
Psu w kałużę kość rzuciły
Zakopały kurkom ziarnka
W końcu się przebrała miarka!


Indyk zagruchotał gniewnie:
Poprawicie się? - No pewnie...
Takie żarty to przesada!
Przepraszają bo wypada
Przecież warto się poprawić
By się w zgodzie ładnie bawić.