Dydaktyka - czerwiec

Dydaktyka - czerwiec

 TEMATYKA ZAJĘĆ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH W MIESIĄCU CZERWCU 

 
 
TYDZIEŃ I  „DZIEŃ DZIECKA” 
 
 Poznanie praw dziecka oraz określanie obowiązków dzieci względem siebie samych  i innych.  Wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.  Rozwijanie poczucia akceptacji siebie i swoich kolegów.  Zacieśnianie więzi rówieśniczych.  Rozwijanie kreatywnej postawy.  Poznanie obrazu graficznego wielkiej, drukowanej litery „K”. 
 
 
Piosenka: „Wszystkie dzieci nasze są” Majka Jeżowska 
 
Ach, co za smutas leje łzy  lalki w płacz, misiek zły  o, już się śmieje, nosek mu drży,  deszczyk był a teraz wyschły łzy.  Niebo rozjaśnia się samo  mały uśmiech, jak tęcza,  już dobrze, mamo!  
 
Wszystkie dzieci nasze są:  Kasia, Michael, Małgosia, John,  na serca dnie mają swój dom,  uchyl im serce jak drzwi.  Wszystkie dzieci nasze są:  Borys, Wojtek, Marysia, Tom,  niech małe sny spełnią się dziś,  
wyśpiewaj marzenia, a świat  będzie nasz!  
 
Choć nie rozumiem mowy twej  czytam lęk, czytam śmiech.  Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz,  otwórz nim nieśmiałość naszych słów.  Ważny jest serca alfabet,  ciepły uśmiech, jak słownik,  jesteśmy razem!  
 
Wszystkie dzieci nasze są:  Kasia, Michael, Małgosia, John,  na serca dnie mają swój dom,  uchyl im serce jak drzwi.  
 
Nie jesteś sam,  nasza piosenka ciągnie za rękaw,  podaj mi dłoń i z nami stań  nie ma dziś granic nasz dom  
 
Wszystkie dzieci nasze są:  Kasia, Michael, Małgosia, John,  na serca dnie mają swój dom,  uchyl im serce jak drzwi.  Wszystkie dzieci nasze są:  Borys, Wojtek, Marysia, Tom,  niech małe sny spełnią się dziś,  wyśpiewaj marzenia, a świat  będzie nasz!  
 
Będzie nasz,  wyśpiewaj marzenia, a świat  będzie nasz  
wyśpiewaj marzenia, a świat  będzie nasz. 
 
 
TYDZIEŃ II  „ŚWIAT OWADÓW” 
 
 Wzbogacenie i usystematyzowanie wiadomości o środowisku przyrodniczym.  Poznanie różnych gatunków owadów.  Kształtowanie empatycznego stosunku do świata zwierząt.  Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.  Wdrażanie do opanowania pojęcia symetrii.  Poznanie obrazu graficznego liczby 10 i kształtowanie jej pojęcia. 
 
Zagadki tematyczne 
 
Na zielonej łące spacerują ich tysiące. 
Dzielnie maszerują, mrowisko budują.   (mrówki) 
 
Mniejszy niż koń, lecz także konik. 
W trawie sobie cyka, kolor ma zielony.   (konik polny) 
 
Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele. 
Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele.   (motyl) 
 
Jaki owad nocą błyska, jak iskierka z ogniska? (świetlik) 
 
Latem krążę, ile sił, zbieram z kwiatów złoty pył. (pszczoła) 
TYDZIEŃ III  „UROKI LATA” 
 
 Rozpoznawanie cech charakterystycznych dla nowej pory roku.  Poznanie daty rozpoczęcia lata (dzień i miesiąc).  Określanie zmian zachodzących w przyrodzie.  Poznanie wybranych zjawisk atmosferycznych.  Utrwalanie znajomości liter.  Rozwijanie mowy poprzez stwarzanie okazji do swobodnego wypowiadania się. 
 
Wiersz  „LETNI OGRÓDEK” 
 
Latem w ogrodzie jest bajkowo, Pachnąco, smacznie i kolorowo. Zabiorę koszyk mój ulubiony, I pójdę zebrać dorodne plony. 
 
Tutaj ogórek długi, zielony, A tam pomidor cały czerwony. Biały kalafior, ruda marchewka, Złota cebula i kalarepka. 
 
Są też jabłuszka i porzeczki, Soczyste maliny i truskaweczki. Dołożę agrest, słodkie śliweczki, I pełne słońca żółte gruszeczki. 
 
Zbiorę koszyczek pełen pyszności, Potem zaproszę do domu gości. Zrobię kanapki, pyszną sałatkę, Smaczne owoce dam na dokładkę. 
TYDZIEŃ IV  „WAKACJE TUŻ-TUŻ” 
 
 Poznawanie i utrwalenie nazw różnych środków transportu.  Rozwijanie zręczności i umiejętności skupienia uwagi.  Poznawanie i wskazywanie miejsc na mapie.  Wdrażanie do ubierania się odpowiednio do warunków i pogody.  Doskonalenie umiejętności określania kierunków (prawo i lewo).  Kreowanie właściwych postaw i zachowań.  Zdobycie informacji na temat bezpieczeństwa podczas wakacji. 
 
Piosenka „Niech żyją wakacje!” 
Niech żyją wakacje Niech żyje pole i las, I niebo i słońce, Wolny , swobodny czas. 
 
Pojedzie z nami piłka I kajak i skakanka, Będziemy grać w siatkówkę Od samiutkiego ranka. 
 
Niech żyją wakacje Niech żyje pole i las, I niebo i słońce, Wolny , swobodny czas. 
 
Gorące , złote słońce na ciemno nas opali w srebrzystej , bystrej rzece będziemy się kąpali. 
 
Niech żyją wakacje 
Niech żyje pole i las, I niebo i słońce, Wolny , swobodny czas.