Dydaktyka - wrzesień 2017

 TEMATYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE „PSZCZÓŁKI”

 

TYDZIEŃ I. „ROK SZKOLNY ZACZYNAMY, A WIĘC KSIĄŻKI ZABIERAMY”

  • PRZYPOMNIENIE ZASAD PANUJĄCYCH W PRZEDSZKOLU
  • OKREŚLANIE KIERUNKÓW W PRZESTRZENI I NA KARTCE
  • PRZELICZANIE ELEMENTÓW W DOSTEPNYM ZAKRESIE
  • ROZWIJANIE MOWY I MYŚLENIA
  • ROZWIJANIE KONCENTRACJI UWAGI NA CZYTANYM TEKŚCIE

 

                                             Powitanie – zabawa ze śpiewem w kręgu

 

Kto kolor ma czerwony

ma wstać, ma wstać,

bo chcemy go powitać i jego imię znać.

 

Zabawę powtarzamy tak długo, aż wszystkie dzieci zostaną powitane.

 

TYDZIEŃ II. „WSPOMINAMY WAKACYJNY CZAS: MORZE, GÓRY I ZIELONY

                           LAS”

  • ROZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ KRAJEM OJCZYSTYM
  • ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ CZYTELNICZYCH
  • NAUKA PIOSENKI „KOŃCZY SIĘ LATO”
  • OKREŚLANIE ZJAWISK PRZYRODY ZWIĄZANYCH Z ODEJŚCIEM  LATA
  • UKŁADANIE RYMÓW

 

Piosenka „Kończy się lato”

 

Ref.: Kończy się lato, raz, dwa, trzy,

                                                       dojrzewa jarzębina,

    kolczasty kasztan śmieje się,

                                                       rok szkolny się zaczyna.

I.           Skończyły się wakacje,

                                     do przedszkola wracać czas,

                                     będziemy znów wspominać

                                     morze i szumiący las.

                            Ref.: Kończy się lato …

II.      Czekają już zeszyty,

kredki, rysunkowy blok,

wakacje się skończyły,

będą nowe, lecz za rok.

                                             Ref.: Kończy się lato …

 

TYDZIEŃ III. „CO NAM JESIEŃ W KOSZU NIESIE?”

  • UTRWALANIE ZNAJOMOŚCI ROŚLIN I ZWIARZĄT ŻYJĄCYCH W PARKU I W LESIE
  • NAUKA WIERSZA „WARZYWA” J. TUWIM
  • ROZRÓŻNIANIE WARZYW ZA POMOCĄ RÓŻNYCH ZMYSŁÓW
  • ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI WYPOWIADANIA SIĘ NA PODANY TEMAT
  • MAGICZNE SHOW W PRZEDSZKOLU
  • NAUKA PIOSENKI „JESIEŃ W OGRODZIE”
  • GRUPOWANIE PRZEDMIOTÓW W ZBIORY
  • ROZPOZNAWANIE I NAZYWANIE DARÓW JESIENI

 

Wiersz „Warzywa” Julian Tuwim

Położyła kucharka na stole:
Kartofle, Buraki, Marchewkę,
Fasolę, Kapustę, Pietruszkę,
Selery I groch. Och!
Zaczęły się kłótnie,
Kłócą się okrutnie:
Kto z nich większy,
A kto mniejszy,
Kto ładniejszy,
Kto zgrabniejszy:
Kartofle? Buraki?
Marchewka? Fasola?
Kapusta? Pietruszka?
Selery? Czy groch?

Ach!
Nakrzyczały się, że strach!

Wzięła kucharka –
Nożem ciach!
Pokrajała, posiekała:
Kartofle, Buraki,
Marchewkę, Fasolę,
Kapustę, Pietruszkę,
Selery I groch –
I do garnka!

 

 

 

 

Piosenka „Jesień w ogrodzie”

I.                Jeszcze na grządkach rosną marchewki,

                                 ziemniaki, pory, buraki też,

                                 Wszystkie warzywa są już dojrzałe,

                                 trzeba je zebrać, by zimą jeść.

                       Ref.:  Każdy kopie i wyrywa,

                                 z grządek zbiera swoje plany,

                                 grabi, zrywa i układa,

                                 widać pracę z każdej strony.

II.         Soczyste jabłka i winogrona

         orzechy włoskie, laskowe też,

         trzeba je zerwać, gdy jesień złota,

         by zimą móc je ze smakiem jeść.

                       Ref.:  Każdy kopie i wyrywa,……

III.       Grządki dookoła smutno zamglone,

         warzyw już nie ma, owoców też,

         ziele wyrwane i zagrabione

         szelestem liści wiatr śmieje się.

                       Ref.:  Każdy kopie i wyrywa,……

 

TYDZIEŃ IV. „WIEMY, GDZIE MIESZKAMY”

  • WYJAZD DO ZAPRZYJAŹNIONEJ SALI ZABAW – BAJLANDIA
  • POZNANIE PODSTAWOWYCH ZASAD RUCHU DROGOWEGO
  • NAUKA PIOSENKI „KOLOROWE ŚWIATŁA”
  • ODCZYTYWANIE ZNAKÓW DROGOWYCH
  • UŚWIADOMIENIE ZNACZENIA URZĄDZEŃ ZABEZPIECZAJĄYCH
  • ZAPOZNANIE Z PRACĄ POLICJANTA

 

Piosenka „Kolorowe światła”

Do przedszkola co dzień rano
idę przez ulicę z mamą,
droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniach światła.

Ref. Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj,
tak już musi być.
 
Samochody w rzędach stoją,
a kierowcy spoglądają,
czy już światło jest zielone,
by odjechać w swoją stronę.
 

Ref. Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj,
tak już musi być.
 
Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują,
czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.


Ref. Czerwone światło: Stój!
Zielone światło: Idź!
Na żółtym świetle zawsze czekaj,
tak już musi być.