Dydaktyka - wrzesień 2017

 TEMATYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZYCH N MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TYDZIEŃ I „ MOJE PRZEDSZKOLE”

·      Kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej

·      Wyrabianie szacunku do innych osób

·      Określenie norm i zasad obowiązujących w przedszkolu

·      Utrwalenie kształtu podstawowych figur geometrycznych

·      Uwrażliwienie na piękno sztuki i kształtowanie kreatywnej postawy

·      Kształtowanie analizy sylabowej

 

 

Piosenka „Biedroneczki są w kropeczki”

 

Uskarżał się mały muchomor,
Pod brzózką się tuląc do mamy,
Dlaczego, choć piękny rzekomo,
Czerwony kapelusz ma w plamy.

Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie,
U motylka plamek kilka służy ku ozdobie,
W drobne cętki storczyk giętki liliowe tuli płatki,
Ty mój grzybku też masz łatki i śliczny kapelusik,
Więc niech stale cię nie smuci ten drobny biały rzucik.

Marysia błękitne ma oczy,
I w bródce dołeczek uroczy,
Lecz w sercu ma smutek po brzegi,
Bo nosek Marysi jest w piegi.

Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie,
U motylka plamek kilka służy ku ozdobie,
W drobne cętki storczyk giętki liliowe tuli płatki,
Bo na kropki widać moda,
więc trzeba dojść do wniosku,
Że w tym właśnie jest uroda, że piegi są na nosku.

 

TYDZIEŃ II „JA I TY TO MY”

·      Uwrażliwienie na potrzeby innych

·      Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji za pomocą słów i mimiki

·      Rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych

·      Wzbudzanie postawy empatii

·      Rozwijanie wyobraźni słuchowej

·      Stwarzanie okazji do wyrażania emocji za pomocą sztuki

·      Doskonalenie sprawności w posługiwaniu się nożyczkami

 

 

„Wiersz do sznurowania butów”

Sznurowadła biorę w dłonie,

Sprawdzam czy są naprężone.

Najpierw sprytnie je krzyżuję

Potem mocno zawiązuję.

 

Teraz je zaciskam mocno

Jednym końcem robię oczko,

Drugim końcem robie drugie-

Mam królika uszy długie.

 

Potem uszy te krzyżuję

Przeplatam i przytrzymuję.

Lekko ciągnę uszka oba

I kokarda już gotowa!

 

TYDZIEŃ III „TO JESTEM JA”

·      Kształtowanie świadomości przemijania czasu – występowania pór roku

·      Utrwalenie nazwy miesiąca swoich urodzin

·      Wdrażanie do słuchania treści opowiadania ze zrozumieniem

·      Rozwijanie myślenia matematycznego

·      Przypomnienie i powtórzenie brzmienia instrumentów perkusyjnych

·      Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała

·      Budzenie poczucia odpowiedzialności i satysfakcji z wykonanej pracy

 

Wierszyk z pokazywaniem „Części ciała”

 

Mam dwie dłonie, łokcie dwa.
Dwa kolana, nogi dwie.
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczka dwa,
lecz jedną buźkę się ma.
A ponieważ buzia je,
chciałbym buzie też mieć dwie.

 

TYDZIEN IV „LECĄ LIŚCIE KOLOROWE”

·      Utrwalenie charakterystycznych cech pór roku

·      Poznanie wyglądu  i charakterystycznych cech owoców i warzyw

·      Rozwijanie zainteresowań otaczającym światem

·      Wdrażanie do koncentrowania uwagi na danym działaniu

·      Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów

·      Rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej

·      Kształtowanie poczucia rytmu

 

 

Piosenka „Jesienna wycieczka”

Zabrał dziadek na wycieczkę

Tomka, Jasia i Haneczkę

Idą sobie leśną dróżką

A wiatr szepcze im na uszko

 

Ref. Tak, tak, tak, tak

Tak jesień wita nas.

Tak, tak, tak, tak,

Jesieni nadszedł czas.

 

Nagle kasztan z drzewa skoczył

W złote liście się potoczył

Za nim leci drugi, trzeci

Wprost pod nogi naszych dzieci.

 

Ref. Pac, pac pac, pac

Tak jesień wita nas.

Pac, pac, pac, pac

Jesieni nadszedł czas.

 

Woła Tomek – Mam jednego

Już znalazłem następnego

Do kieszonki schowam sobie

I ludzika w domu zrobię.

 

Ref. Pac, pac, pac…