Dydaktyka-październik 2017

 Tematyka zajęć dydaktyczno wychowawczych na październik

Grupa „Biedronki”
 
TYDZIEŃ I „JA I MOJA RODZINA”
·       wzbudzanie przywiązania do domu rodzinnego oraz szacunku dla członków rodzin
·       wzmacnianie więzi rodzinnych
·       zapoznanie z różnymi rodzajami budynków
·       nazywanie pomieszczeń w domu lub w mieszkaniu i określanie ich funkcji
·       zapoznanie z literą E
Rodzinka
Ten duży to dziadziuś,
a przy nim – babunia,
najwyższy to tatuś,
a obok mamunia,
a to jest dziecinka mała, tralalala,
a to moja rączka cała, tralalala.
 
W mojej rodzinie
W mojej rodzinie jest dużo miłości,
rzadko ktoś się na kogoś złości.
Spędzamy czas wolny razem wesoło,
wtedy jest dużo śmiechu wokoło.
Kocham ich wszystkich bardzo mocno,
zawsze wyciągną swą dłoń pomocną.
 
TYDZIEŃ II „BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA”
·       zapoznanie z zasadami panującymi w ruchu drogowym
·       poznanie kolorów znajdujących się na sygnalizatorze i odpowiedniej reakcji na ich zmianę
·       poznanie zasad zachowania się wobec dorosłej nieznajomej osoby
·       zaznajomienie z numerami alarmowymi potrzebnymi w razie zagrożenia
·       kształtowanie umiejętności podawania swoich danych (imię, nazwisko i adres zamieszkania)
·       zaznajomienie ze specyfiką pracy policji, straży pożarnej i pogotowia
·       zaznajomienie ze znakami zakazu, nakazu i ostrzegawczymi
 
Światła sygnalizatora
Idą dzieci, idą dzieci,
a nad jezdnią sygnał świeci.
Mam czerwone wielkie oko,
mam buzię jak mak,
gdy pokażę się nad jezdnią,
wołam do was tak:
UWAGA! CZERWONE ŚWIATŁO!
STÓJ! O WYPADEK ŁATWO!
Mam zielone
piękne oko,
zielone jak liść.
Gdy się zazielenię w górze,
to możecie iść.
ZIELONE ŚWIATŁO, ZIELONE!
 PRZECHODŹCIE NA DRUGĄ STRONĘ.
 
TYDZIEŃ III „JESIEŃ W PARKU I OGRODZIE”
·       zwracanie uwagi na zmiany w przyrodzie zachodzące podczas różnych pór roku
·       zaznajomienie z rodzajami drzew, na których rosną kasztany i żołędzie
·       zapoznanie z darami jesieni z sadu i pola
·       poznanie cyfry 2
·       poznanie czynników potrzebnych do wzrostu roślin
·       nazwanie zjawisk atmosferycznych
·       dobieranie ubioru odpowiedniego do danej pogody
·       zapoznanie ze specyfiką pracy osoby zapowiadającej pogodę
 
Poranna niespodzianka
Wstałam rano, spojrzałam za okno.
Patrzę – drzewa znowu mokną.
Mokra trawa, mokra dróżka,
kotek, piesek i kaczuszka.
Wzeszło słonko – raz, dwa, trzy –
osuszyło drzewkom łzy.
Promyk w liście im wysłało,
różne barwy zmalowało.
 
TYDZIEŃ IV „POBAW SIĘ ZE MNĄ”
·       zapoznanie z literą I
·       poznawanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem
·       doskonalenie umiejętności pracy w grupie
·       wdrażanie do wyrażania swoich myśli na podstawie wysłuchanego utworu
·       utrwalenie wiadomości dotyczących pór roku
·        kształtowanie twórczej postawy
·       rozwijanie wyobraźni ruchowej i świadomości swojego ciała
 
 
Robot Robert
 Pewien Robot Robert
miał w garażu rower.
Przemierzał górskie trasy,
zawsze nosił adidasy.
Był bardzo wytrwałym robotem
i nic nie zostawiał na potem.
Zdobył wszystkie trudne szczyty

– wśród ludzi budzi zachwyty