Dydaktyka - luty

 TEMATYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE „PSZCZÓŁKI”

 

TYDZIEŃ I. „W ŚWIECIE BAŚNI I BAJEK”

  • KSZTAŁTOWANIE POJĘCIA LICZBY 10
  • WYJAZD DO ZAPRZYJAŹNIONEJ BAJLANDII W TRZEBINI
  • ZAPOZNANIE DZIECI Z BOHATERAMI LITERATURY DZIECIĘCEJ
  • ZAPOZNANIE DZIECI Z ETAPAMI POWSTANIA KSIĄŻKI
  • ZAPOZNANIE DZIECI Z DRUKOWANĄ LITERĄ „G, g”
  • UTRWALANIE POZNANYCH LYFR OD 1-10

 

Zabawa ruchowa „Mam dwie ręce i dziesięć palców”

                                       Mam pięć palców u ręki lewej       - poruszamy palcami lewej ręki

                                        i pięć palców u ręki prawej           - poruszają palcami ręki prawej

                                         Pięć to nie dużo, ale wystarczy    

                                            do każdej pracy i do zabawy     - ruch obrotowy obiema dłońmi

                                 Kciuk, wskazujący, potem środkowy,

                                po nim serdeczny, na końcu mały.    – zwijają obie dłonie w pięść i

                                                                                            pokazują wymieniane palce

                                 Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty,   - palce poruszają się jak przy

                                                                 wyliczaniu

                                                 i piąty – trochę nieśmiały.

                                     Szósty, siódmy, ósmy, dziewiąty

                                             i na końcu dziesiąty –

                                  w czekaniu na swoją kolej wytrwały.

 

TYDZIEŃ II. „GOTOWI DO JAZDY? – ZNAMY RÓŻNE POJAZDY”

  • WYJŚCIE DO KINA NA BAJKĘ „PSZCZÓŁKA MAJA …”
  • ZABAWA WALENTYNKOWA W PRZEDSZKOLU
  • SHOW KREATYWNE ZWIĄZANE Z BOTANIKĄ
  • PRZYBLIŻENIE WIADOMOŚCI DOTYCZĄCYCH RÓŻNYCH TYPÓW POCIĄGÓW
  • DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA W ZAKRESIE POZNANYCH LITER
  • UTRWALENIE NUMERÓW ALARMOWYCH, ZAPOZNANIE Z NAZWĄ „POJAZD UPRZYWILEJOWANY”

 

Zabawa ruchowa „Jedzie pociąg z daleka”

 

Jedzie pociąg z daleka, ani chwili nie czeka.

               Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy!       2 razy

Konduktorze łaskawy, zabierz nas do Warszawy!

Trudne, trudne to będzie, dużo ludzi jest wszędzie!

Pięknie pana prosimy, jeszcze miejsca widzimy.

                A więc prędko wsiadajcie, do Warszawy ruszajcie.      2 razy

 

TYDZIEŃ III. „ŚWIAT OCZAMI ARTYSTY”

  • PRZYBLIŻENIE INFORMACJI O ZAWODZIE KOMPOZYTORA
  • WARSZTATY Z CYKLU : PODRÓŻ ZA JEDEN UŚMIECH – MEKSYK
  • SPOTKANIE Z JASZCZURKAMI
  • WYJŚCIE DO KINA NA BAJKĘ „GANG WIEWIORA 2”
  • ZAPOZNANIE Z TECHNIKĄ TWORZENIA RZEŹBY
  • ZAPOZNANIE Z DRUKOWANĄ LITERĄ „p, P”
  • ZAPOZNANIE DZIECI Z ARCHITEKTURĄ OGRODOWĄ

 

Zabawa do piosenki „Mały ogrodnik”

U mnie, małego ogrodnika,
jest nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.

Ref: ……..

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ IV. „NA MAŁEJ I DUŻEJ SCENIE OGLĄDAMY PRZEDSTAWIENIE”

  • PRZESTRZEGANIE ZASAD KULTURALNEGO ZACHOWANIA SIĘ W MIEJSCACH PUBLICZNYCH
  • AKTYWNE UCZESTNICWO W ZABAWACH RUCHOWYCH
  • ZAPOZNANIE Z DRUKOWANĄ LITERĄ „C, c”
  • ZAPOZNANIE DZIECI ZE SZTUKĄ CYRKOWĄ
  • PRZYBLIŻENIE POJĘCIA: FILHARMONIA, OPERA