Dydaktyka - luty

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZEJ NA MIESIĄC LUTY

 

TYDZIEN I „TYDZIEŃ UŚMIECHU”

·         Utrwalenie orientacji w schemacie ciała

·         Kształtowanie postaw empatycznych

·         Rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek

·         Poznawanie zdrowych i szkodliwych produktów spożywczych

·         Utrwalenie zasad dbania i higienę jamy ustnej

·         Ćwiczenia aparatu mowy

 

Zabawa paluszkowa utrwalająca liczebniki od 1do 5

„Zwierzęta na farmie”

Zwierzęta na farmie mieszkały

Miejsce to sobie upodobały.

Ile ich było? Policzmy sami

Posłuchajmy i ruszajmy palcami!

 

Pierwsza krowa – ta od rana

Muczy wielce zabiegana.

W końcu każdy tutaj czego

Na kubek pysznego mleka.

 

Drugi koń – wędruje za nią.

Pyta: Mogę usiąść z panią?

Szuka miejsca tuz przy krowie

Patrzy…świnka leży w rowie.

 

Jako trzecią mamy świnkę

Ma zadowoloną minkę

No bo dzisiaj ranek cały

Z siostrą w błotku się taplały.

 

Obok świnki – jako czwarty

Kogut zapiał nie na żarty.

Zapiał głośno jej na ucho

Oj, nie ujdzie mu na sucho>

 

Pianie słyszy – piata – kurwa

Do kurnika dała nura.

Bardzo głośno zagdakała

I ziarenka rozsypała.

 

TYDZIEŃ II „MALI BADACZE”

·         Wzbudzanie ciekawości poznawczej

·         Wdrażanie do wykonywania prostych doświadczeń

·         Wzbudzanie kreatywności

·         Doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych

·         Utrwalenie wiedzy na temat stałego następstwa dnia i nocy

·         Rozwijanie pomysłowości i kreatywnej oceny otoczenia

 

Przepis na kolorowe wulkany do wykonania w domu ????

Aby wykonać kolorowe wulkany, potrzebujecie:

  • 4 szklanki wypełnione wodą
  • bibułę w 3 kolorach (lub barwniki spożywcze)
  • kwasek cytrynowy
  • opakowanie sody oczyszczonej
  • strzykawka lub po prostu łyżka

W trzech szklankach barwimy wodę (w każdej na inny kolor) i wsypujemy kwasek cytrynowy, a w czwartej mieszamy ją z sodą oczyszczoną. Z ostatniej szklanki nabieramy strzykawką płyn i wlewamy go do każdej z kolorową wodą. Pod wpływem reakcji płyn zaczyna uciekać z pojemników, dlatego podłóżcie pod nie jakąś tacę czy blaszkę i obserwujcie spektakl kolorów!

 

TYDZIEŃ III „ZABAWY NA ŚNIEGU”

·         Rozbudzanie ciekawości świata

·         Poszerzenie wiedzy przyrodniczej

·         Poszerzenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych

·         Doskonalenie umiejętności samodzielnego ubierania się i dostosowania ubioru do warunków pogodowych

·         Poznanie sportów zimowych

·         Utrwalenie wyglądu mapy Polski

 

Piosenka „Walczyk z bałwanem”

 

1.Zima w białych płatkach cała

Mnóstwo śniegu nasypała.

Zaraz kule utoczymy

I bałwana ulepimy.

Ref. Bałwan, bałwan

Walczyk z bałwanem

Ach, jak miło tańczyć z panem.

Raz, dwa, trzy,

Raz, dwa, trzy, raz.

Zima jest dla nas w sam raz!

 

2.Jedna kula, druga, trzecia

 i już bałwan jest na świecie.

Jeszcze tylko miła twarz

I już gotów bałwan nasz

 

Ref.

3.Och, cos bałwan mówi do nas

Coś, że miotła nie wsadzona.

Źle się pan bez miotły czuje?

Tańczy pan? Czy odlatuje?

 

TYDZIEŃ IV „ POZNAJEMY ZAWODY”

·         Utrwalenie numerów alarmowych

·         Rozwijanie umiejętności zdobywania informacji

·         Rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych

·         Poszerzenie słownictwa dotyczącego określeń smaków i zapachów

·         Rozwijanie zdolności manualnych

 

 

Wierszyk „Ważne numery”

Znam już na pamięć numery alarmowe
gdy zajdzie potrzeba - w głowie są gotowe.
997 - tu policję się wzywa,
998 - straż pożarna przybywa,
999 - ważne życie i zdrowie
jedzie na sygnale szybkie pogotowie.

W razie zagrożenia korzystam z nich śmiało,
lecz nigdy dla zabawy - gdy nic się nie stało.
997 - policja pędzi już.
998 - strażacy są tuż, tuż.
999 - karetka do nas jedzie.
Poradzę sobie teraz w największej nawet biedzie!