Dydaktyka - marzec

 TEMATYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZYCH NA MIESIĄC MARZEC

 

TYDZIEŃ I „KOLOROWY ŚWIAT”

·        budzenie wrażliwości estetycznej

·         wzbudzanie zainteresowania światem zwierząt

·        doskonalenie umiejętności określania i porównywania wielkości

·        rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

·        kształtowanie umiejętności doskonalenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów

 

Piosenka „Kolorowe kredki”

Kolorowe kredki 
w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki
bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki,
kiedy je poproszę,
namalują wszystko,
to co chcę. 

Namalują domek.
I na płocie kota.
I wesołe słonko
na pochmurne dni.
A gdy w Kosmos lecieć 
przyjdzie mi ochota,
prawdziwą rakietę
namalują mi.

Kolorowe kredki 
w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki
bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki,
kiedy je poproszę,
namalują wszystko,
to co chcę. 

Kiedy jestem smutny,
zawsze mnie pocieszą,
siadamy przy stole
i one, i ja.
Malują cudaki:
małpkę taką śmieszną,
słonia na huśtawce
i w rakiecie lwa.

 

TYDZIEŃ II „MUZYKA WOKÓŁ NAS”

·        wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów

·        rozwijanie zdolności muzycznych

·        kształtowanie twórczej postawy u dziecka

·        rozwijanie aparatu głosowego

·        rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych

 

Wierszyk dźwiękonaśladowczy „Muzyka wokół nas”

Pełno dźwięków jest dokoła,
wrona - kra, kra, kra, woła.
Wietrzyk szumi: szu, szu, szu, 
krówka muczy: mu, mu, mu.
Deszczyk pada: kap, kap, kap,
woda chlupie: chlap, chlap, chlap.
Krzesło skrzypi: skrzyp, skrzyp, skrzyp, 
zegar tyka: tik, tak, tik.
Kurczę piszczy: pi, pi, pi,
w pies groźnie szczerzy kły: wrrr.
Stuka obcas: stuk, stuk, stuk,
dzięcioł puka: puk, puk, puk.
Indyk woła: gul, gul, gul,
woda w rurach: bul, bul, bul.

 

 

TYDZIEN III „NADCHODZI WIOSNA”

·        przypomnienie i utrwalenie wiadomości na temat pór roku

·        utrwalanie wiedzy na temat zjawisk zachodzących wiosną

·        rozwijanie umiejętności plastycznych

·        wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na podstawie etapów rozwoju roślin

·        wzbogacanie wiedzy na temat wędrówki ptaków

 

Piosenka „Kwiatki – bratki”

  1.      Jestem sobie ogrodniczka, mam nasionek pół koszyczka. Jedne gładkie, drugie w łatki, a z tych nasion będą kwiatki.

Ref.:   Kwiatki – bratki i stokrotki dla Malwinki, dla Dorotki, kolorowe i pachnące, malowane słońcem.

     2.   Mam konewkę z dużym uchem, co podlewa grządki suche, mam łopatkę oraz grabki, bo ja dbam o moje kwiatki.

Ref.:   Kwiatki – bratki i stokrotki

 

TYDZIEN IV „JAJKA MALOWANE”

·        integracja grupy poprzez wspólne wykonywanie zadań

·        wdrażanie dzieci do kultywowania tradycji

·        poszerzenie wiedzy na temat tradycji wielkanocnych

·        rozwijanie sprawności manualnych poprzez zabawę różnymi metodami plastycznymi

·        wzbudzanie kreatywności i ciekawości

 

„Malowane jajka”

Leży na półce mały koszyczek,

a z niego wystaje kilka twarzyczek.

Każda okrągła i zadowolona

 pięknymi barwami jest ozdobiona.

 Pierwsza w krateczkę,

druga ma groszki,

 u trzeciej – kwiaty,

 u czwartej – prążki.

na piątej są gwiazdki,

na szóstej – drzewa,

 a mnie ich widok tylko olśniewa.

I tak jak co roku, nie pójdą w kąt,

lecz będą życzyły: Wesołych Świąt!