Dydaktyka - marzec

  TEMATYKA ZAJĘĆ DYDAKTCZNO- WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZYCH NA MIESIĄC MARZEC:

 

I TYDZIEŃ „IDZIEMY NA ZAKUPY”

 

W pierwszym tygodniu marca dzieci wysłuchają opowiadania „Zabawa w sklep”. Będą rozwijać umiejętność wypowiadania się na określony temat oraz umiejętność słuchania ze zrozumieniem.

Przedszkolaki podczas zajęć dydaktycznych wspólnie zaaranżują kącik tematyczny „Małe Delikatesy” z opakowań po produktach spożywczych przyniesionych z domu.

Podczas zajęć umuzykalniających dzieci będą się bawić przy piosence „Owoce i warzywa” i podejmować  próby interpretacji piosenki ruchem. Podczas zajęć matematycznych „Sklepowe rytmy” dzieci  będą  rozwijać umiejętność koncentracji uwagi oraz umiejętność rozpoznawania i kontynuowania prostych rytmów.

TEMATYKA ZAJĘĆ:

  • „Zabawa w sklep”
  • „Rodzina na zakupach”
  • „Oglądamy witryny sklepów”
  • „Co mama kupi na śniadanie”
  • „Sklepowe rytmy”

 

PIOSENKA: "Owoce i warzywa"

1.         To są owoce
z mojej miseczki:
jabłko, gruszka, śliwka,
maliny i porzeczki.

Ref: Owoce kolorowe,
smaczne i zdrowe.

2. To są warzywa
z twojej miseczki:
burak, szczypior, ziemniak
i pęczek rzodkiewki.

Ref: Owoce kolorowe,

smaczne i zdrowe.

II TYDZIEŃ „CO SIĘ DZIEJE W KUCHNI”

Dzieci w drugim tygodniu marca zapoznają się z rolą pracy kucharki. Przedszkolaki będą rozpoznawać i nazywać urządzenia wykorzystywane do prac kuchennych. Podczas zajęć plastycznych „Czapka kucharza” dzieci będą rozwijać wyobraźnię i umiejętności manualne wykonując i ozdabiając czapkę kucharza. Obejrzą również inscenizację utworu Doroty Gellner „Sześć kucharek”.

Podczas zajęć „Teatrzyk na stole” dzieci poznają kolejność nakrywania do stołu i przeznaczenie sztućców i zastawy stołowej oraz obejrzą inscenizacje utworu W. Chotomskiej „Teatrzyk na stole”.

 

TEMATYKA ZAJĘĆ:

  • „Z wizytą w kuchni przedszkolnej”
  • „Czapka kucharza”
  • „Sześć kucharek”
  • „Mały i duży deser”
  • „Teatrzyk na stole”

 

 

III TYDZIEŃ „NADCHODZI WIOSNA”

 

W trzecim tygodniu marca dzieci będą obserwować i poznawać oznaki zbliżającej się wiosny.  Poznają również nazwy zwierząt pojawiających się wiosną na łące oraz gatunki pierwszych wiosennych kwiatów.

W tym tygodniu dzieci będą uczestniczyć w zajęciach przyrodniczych. Wspólnie założą przedszkolny ogródek – hodowlę rzeżuchy. Celem tych zajęć będzie wzbudzenie zainteresowania światem roślin oraz zwrócenie uwagi dzieci na potrzebę opiekowania się roślinami doniczkowymi.

Podczas zajęć umuzykalniających „Wiosenna muzyka” dzieci będą rozwijać zainteresowanie muzyką poważną oraz poczucie rytmu.

 

TEMATYKA ZAZĘĆ:

  • „Słońce ogrzewa ziemię”
  • „Siejemy rzeżuchę”
  • „Mieszkańcy łąki”
  • „Wiosenna muzyka”
  • „Poszukiwania obrazków”

 

PIOSENKA „Przyszła do nas wiosna”     

1.Przyszła do nas wiosna - piękna i radosna:

tupu, tupu, tup, tup, tup! - przyszła do nas wiosna

-tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!

 

2.Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:

ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! - śmieje się do dzieci

-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!

 

3.Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:

bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum - burzą huczy z nieba -

bum, bum, bum, bum bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum!

 

4.Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:

kapu, kapu, kap, kap, kap! - kapie cicho deszczem -

kapu, kapu, kapu, kapu, kap, kap, kap!

 

 

 

IV TYDZIEŃ „WIELKANOCNE ZWYCZAJE”

 

W czwartym tygodniu marca dzieci poznają tradycje i zwyczaje związane z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych.

Podczas zajęć matematycznych „Kurczaki w skorupkach” dzieci będą doskonalić umiejętność przeliczania oraz klasyfikowania przedmiotów według określonej cechy.

W tym tygodniu dzieci wykonają również pracę plastyczną pt. „Wielkanocny zajączek”. Podczas jej wykonywania przedszkolaki będą rozwijać sprawność manualną oraz wyobraźnię.

 

 

 

 

TEMATYKA ZAJĘĆ:

  • „Kolorowa palemka”
  • „Kurczaki w skorupkach”
  • „Rozmowy zwierząt”
  • „Wielkanocny zajączek”
  • „Skakały zajączki”