Dydaktyka - kwiecień

 TEMATYKA ZAJĘĆ DYDAKTCZNO- WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZYCH NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

I TYDZIEŃ Teatrzyk „A kuku”

 

W pierwszym tygodniu kwietnia dzieci poznają zaczarowany świat teatru. Będą również rozwijać umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji.

Podczas nauki wyliczanki „Pociąg” przedszkolaki będą rozwijać sprawność fizyczną i umiejętność ilustrowania treści ruchem i gestem.

Podczas zajęć plastycznych dzieci będą wykonywać i ozdabiać królewską koronę. Poznają sposoby łączenia ze sobą różnych materiałów oraz będą rozwijać ekspresję plastyczną i sprawność manualną.

Podczas zajęć dydaktycznych dzieci wysłuchają wiersza J. Tuwima „Lokomotywa”, a podczas zabawy matematycznej „Kolorowy pociąg” będą doskonalić umiejętność przeliczania oraz umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów.

 

Tematyka zajęć:

 

  • „Jak dzieci bawiły się w zwierzątka”
  • „Korona króla”
  • „Wesoła podróż”
  • „Spotkanie w teatrze”

 

 

 

 

 

Wyliczanka

„Jedzie kareta, jedzie kareta

Na przedzie siedzi księżna Aneta

Król wita ludzi, król wita ludzi

Lud klaszcze w dłonie, nikt się nie nudzi.

Tańczą dworzanie, tańczą dworzanie

Muzycy grają na fortepianie.

 

 

 

 

II TYDZIEŃ „KAPRYSY POGODY”

 

W drugim tygodniu kwietnia dzieci zapoznają się ze znaczeniem powiedzenia „Kwiecień plecień, co przeplata trochę zimy trochę lata”. Nauczą się również rozróżniać i nazywać zjawiska atmosferyczne oraz dostosowywać ubiór do warunków pogodowych.

Podczas zajęć dydaktycznych „Tęcza- kolorowy most na niebie” przedszkolaki zapoznają się ze zjawiskiem  tęczy na niebie.

Podczas zajęć plastycznych „Tęczowy pociąg” dzieci będą utrwalać nazwy kolorów oraz rozwijać twórczość plastyczną eksperymentując na różnym materiale przyrodniczym.

Rozwiązując zagadki związane tematycznie z pogodą dzieci będą utrwalać zdobyte wiadomości oraz rozwijać logiczne myślenie.

 

Tematyka zajęć:

·         „Kwietniowa pogoda”

·         „Tęcza- kolorowy most na  niebie”

·         „W co się ubiorę?”

·         „Wiosenne kwiatki”

·         „Słoneczko z promieniami”

 

 

Wiersz J. Kulmowej „Zimno-ciepło”

Chmurki to przyjdą,
to uciekną.
Bawi się kwiecień w zimno — ciepło.


Zamrugał słońcem.
Chlapnął deszczem.
O! Ciepło! Cieplej! Szukaj jeszcze!


Deszcz pajęczynę cienką rozsnuł
i kapie
jakby ze stu nosów.
Patrz!
tutaj trawa już wyrosła.
Ciepło — gorąco — wkrótce wiosna.

 

 

 

 

III TYDZIEŃ „PORZĄDKI W DOMU I OGRÓDKU”

 

 

Dzieci słuchając wiersza H. Zdzitowieckiej „W naszym ogródeczku” będą rozwijać mowę i umiejętność słuchania ze zrozumieniem krótkich utworów literackich. Podczas omawiania wiersza będziemy rozmawiać o wiosennych pracach w ogrodzie. Dzieci dowiedzą się jakich narzędzi używamy podczas wiosennych prac w ogrodzie.

 

Podczas zajęć matematycznych „Pomagamy w domowych porządkach” dzieci będą doskonalić umiejętność liczenia w zakresie 4.

Kształtując umiejętność zgodnej współpracy w grupie, dzieci będą grać w grę planszową „W ogrodzie”.

Podczas zajęć umuzykalniających „Na wiosennej łące” przedszkolaki będą rozpoznawać odgłosy zwierząt zamieszkujących łąkę.

 

 

Tematyka zajęć:

 

  • „Wiosną w ogrodzie”
  • „Pomagamy w domowych porządkach”
  • „W ogrodzie – gra planszowa”
  • „Kwiatki na klombie”
  • „Kolorowy ogród”

 

 

 

 

Wiersz ,, W naszym ogródeczku” H. Zdzitowieckiej

 

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki-

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki.

 

 

Na grządkach wyrośnie

fasolka, marchewka,

sałata i groszek

czerwona rzodkiewka.

 

 

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki

będą nam pachniały

i fiołki i bratki.

 

 

 

IV TYDZIEŃ „KTO UGASI POŻAR”

 

 

W ostatnim tygodniu kwietnia dzieci zapoznają się z pracą strażaka i zadaniami straży pożarnej.  Będą również doskonalić umiejętność rozpoznawania figur geometrycznych: koła, trójkąta, kwadratu, prostokąta.

„Żabki” podczas ćwiczeń grafomotorycznych „Ognisko” będą doskonalić sprawność manualną rysując flamastrami linie faliste, zygzaki i linie ukośne.

Cały tydzień będziemy rozmawiać o pracy i zadaniach straży pożarnej. Dzieci dowiedzą się również jaki jest numer alarmowy do straży pożarnej.

Ostatniego dnia tygodnia dzieci wezmą udział w Mini Quizie pt.: „Co wiemy o pracy strażaków?”, który będzie miał na celu powtórzenie i utrwalenie zdobytych wiadomości na temat pracy strażaka i zadań straży pożarnej.

 

 

 

 

Tematyka zajęć:

 

·         „Pożar”

·         „W krainie kształtów”

·         „Spotkanie z pacynką – strażakiem Wojtkiem”

·         „Wóz strażacki”

·         „Co wiemy o pracy strażaków?” – Quiz